Σκοπός μας είναι η συνεχής βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των παιδιών μας και των παιδαγωγών τους στο σχολικό περιβάλλον.

Tο σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι των παιδιών μας και οφείλουμε να συνδράμουμε με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας από μας στην εύρυθμη λειτουργία του.

Το έργο μας - ιδιαίτερα στις δύσκολες μέρες που διανύουμε - αποκτά μεγαλύτερη σημασία, βασιζόμενο στην αλληλεγγύη,
την προσφορά, τη συλλογικότητα, την πρωτοβουλία, τη διεκδίκηση και τη δράση.

Γίνε κι εσύ μέρος της λύσης

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Παιδί και Διαδίκτυο

Παιδί και Διαδίκτυο 

Η θετική επίδραση 
Με ένα μόνο “κλικ” το διαδίκτυο προσφέρει άμεσα ενημέρωση, διασκέδαση, πρόσβαση σε ηλεκτρονικά καταστήματα και γρήγορες κοινωνικές επαφές.
Ενεργοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών γιατί τους παρέχει γρήγορα πληθώρα πληροφοριών και συγχρόνως ικανοποιεί άμεσα την περιέργεια τους και την ανάγκη τους για άμεση ανταπόκριση του περιβάλλοντος. 
Δεν χρειάζεται να είναι άριστοι χειριστές του υπολογιστή, οι εντολές είναι απλοποιημένες και ο καθένας προχωρά την αναζήτηση ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του.

Η αρνητική πλευρά
Το διαδίκτυο είναι ένα αχανές περιβάλλον, το οποίο δεν ελέγχεται από κανέναν. Οι επιτήδειοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση και χρησιμοποιούν την ανωνυμία του διαδικτύου.
Τα παιδιά έχουν εύκολα πρόσβαση σε σελίδες ακατάλληλες για εκείνους, σελίδες που προωθούν τη βία, το μίσος, την πορνογραφία, τα τυχερά παιχνίδια.
Όταν ξοδεύονται χρόνος και ενέργεια, οδηγεί σε κοινωνική απομόνωση αντί να αναπτύσσονται κοινωνικές δεξιότητες.
Τα προβλήματα που προβάλλονται σε σχέση με το Διαδίκτυο (π.χ η βία, η πορνογραφία, η εκμετάλλευση, ο τζόγος) δεν εμφανίστηκαν τώρα, πάντα υπήρχαν στην κοινωνία μας. Αυτό που άλλαξε είναι ο τρόπος που το πρόβλημα μπορεί να μας «χτυπήσει» την πόρτα και να μπει στο σπίτι μας. Προστέθηκε πια και ο υπολογιστής στη λίστα.

5 βασικοί κανόνες για τα παιδιά



• Να βάλουν ένα όριο στο χρόνο που χρησιμοποιούν τον υπολογιστή (περισσότερο από 10 ώρες την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε εθισμό)
• Να μην δίνουν προσωπικά στοιχεία (διεύθυνση, τηλέφωνο, αριθμούς καρτών) μέσω δικτύου
• Να μην δέχονται προσκλήσεις για συνάντηση μέσω δικτύου χωρίς σκέψη ή προσκλήσεις για να συναντήσουν έξω ανθρώπους που γνώρισαν μέσα διαδικτύου
• Να κατανοήσουν ότι αυτά που βλέπουν, ακούν και διαβάζουν δεν είναι πάντα αληθινά
• Να τηρούν κανόνες καλής συμπεριφοράς, όπως και στην κανονική ζωή, από όποιον υπολογιστή και να είναι.



Κανόνες για γονείς


• Συζητήστε με τα παιδιά για τους πιθανούς κινδύνους

• Τοποθετήστε τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο

• Επιβλέπετε τα παιδιά, ιδιαίτερα τα μικρότερα

• Ελέγχετε τακτικά τις σελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά

• Εγκαταστήστε ένα ειδικό φίλτρο για τον έλεγχο του περιεχομένου του διαδικτύου

• Πείστε τα παιδιά σας:
Nα αποκτήσουν προσωπικό e-mail ή σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, εφόσον είναι αρκετά ώριμα να το χειρίζονται και εφόσον σας δώσουν το κωδικό πρόσβασης (το όριο ηλικίας που ορίζεται από την ίδια την εταιρεία για το Facebook είναι 14 ετών)

Να δέχονται τον έλεγχό σας και να συζητούν μαζί σας τα κίνητρα επιλογής τους για κάποια sites

Να εκπαιδευτούν στην ασφαλή πλοήγηση και χρήση και να δημιουργήσετε ένα «συμβόλαιο» χρήσης που θα ορίζει τουλάχιστον την ώρα και τον χρόνο πλοήγησης.

• Συμβουλέψτε τους:
Πως εάν αισθανθούν άβολα, αμήχανα ή τρομάξουν με κάτι, ή εάν πέσει στην αντίληψή τους κάποιο παράνομο υλικό, πρέπει αμέσως να εγκαταλείψουν την συγκεκριμένη σελίδα και να ενημερώσουν άμεσα κάποιον ενήλικα.

• Γνωρίστε το διαδίκτυο και σερφάρετε και εσείς σε αυτό

• Αποκτήστε βασικές δεξιότητες και μάθετε για τα καινούργια προϊόντα που κυκλοφορούν

• Μάθετε τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και ζητήστε τη βοήθεια τους αν δεν καταλαβαίνετε

• Διατηρήστε την επικοινωνία με τα παιδιά σας



Πότε να ανησυχήσουμε;

Μιλάμε για υπερβολική χρήση όταν:

• ο χρόνος στο διαδίκτυο υπερβαίνει τον χρόνο που καταναλώνεται στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι, στην επικοινωνία

• επηρεάζεται η καθημερινή ζωή του παιδιού

• αρχίζει ένα παιδί, να αισθάνεται πιο άνετα με τους διαδικτυακούς του φίλους παρά με τους πραγματικούς

• δυσκολεύεται να σταματήσει να παίζει ηλεκτρονικά ή διαδικτυακά παιχνίδια ή παιχνίδια τύχης

• γίνεται πια αδύνατος ο έλεγχος της χρήσης από τον ίδιο.

Η υπερβολική χρήση μπορεί να εμφανίζεται με διαφορετικούς τρόπους:
• Υπερβολική χρήση ιστοσελίδων για ενήλικες, με σεξουαλικό ή πορνογραφικό υλικό

• Υπερβολική ενασχόληση στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, chat-rooms, ανταλλαγής μηνυμάτων

• Υπερβολική ενασχόληση με τα τυχερά παιχνίδια και τις αγορές

• Εμμονή με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια


Τα πρώτα σημάδια της εξάρτησης
• Το παιδί έχει εκνευρισμό όταν δεν είναι στο Διαδίκτυο, κάνει χρήση του Διαδικτύου πολύ περισσότερο από όσο έχει οριστεί, λέει ψέματα για το χρόνο που είναι στο Διαδίκτυο

• Αυξάνει όλο και περισσότερο το χρόνο προκειμένου να ικανοποιηθεί, έχει τη σκέψη του «κολλημένη» στο Διαδίκτυο, δεν μιλά για τίποτα άλλο

• Παρουσιάζει μια ξαφνική σχολική αποτυχία ή αδιαφορία για το σχολείο

• Παρουσιάζει Διαταραχές του ύπνου ή των συνηθειών του ύπνου του (μειώνει τις ώρες ύπνου, ξενυχτάει στον υπολογιστή), έχει μειωμένη φυσική δραστηριότητα, διαταράσσει τις οικογενειακές και διαπροσωπικές του σχέσεις

• Εμφανίζονται αλλαγές στις συνήθειες του παιδιού π.χ. παραμελεί τον εαυτό του, τους φίλους του, σταματά το αγαπημένο του χόμπι, απομονώνεται

• Παρουσιάζει συναισθήματα ανίας, ανησυχίας ή άσχημης διάθεσης και επιθετικότητας αν δεν είναι Online

Αν πέσουν στην αντίληψη σας κάποια από τα παραπάνω, είναι απαραίτητο να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για να σας συμβουλέψει για το χειρισμό της κατάστασης. Μην περιμένετε να «του περάσει» ή να θεωρείτε πως επειδή όλοι οι φίλοι του κάνουν το ίδιο είναι φυσιολογικό. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου